1974  Born in Kanagawa, Japan
2000-2001  Tokyo College of Photography
2001  Assistant to Katsuji Takasaki
2002 Start working as a Freelance


Solo Exhibition
May.2015 “CYCLE”  Micheko Galerie (Munich)
Mar.2015 "BREATH" Soiz Galerie (Passau)
Oct.2013 “MOON” GALLERY KOGURE(Tokyo)
July.2013 “BREATH”  Alternative Space in SEIBU Shibuya (Tokyo)
Jun.2012 “BREATH”&”MOON”  Micheko Galerie (Munich)​​​​​​​
July.2010 “BREATH” Micheko Galerie (Munich)
Mar.2010 “BREATH” LOWER AKIHABARA.(Tokyo)

Group Exhibition
Sep.2023 "icon contemporary Photography 2023" AXIS Gallery(Tokyo)
Sep.2022 "icon contemporary Photography" AXIS Gallery(Tokyo)
July.2020 "Paradise Lost" Vanilla Gallery(Tokyo)
Mar.2019 ”Japanese Nudes” Japanmuseum SieboldHuis (Leiden)
Aug.2018 “Jin-Zo Emon Gallery (Tokyo)
May.2018 “FINE LINE” sansiao Gallery HK(HongKong)
Jun.2017 "Waves and Emotions"  Micheko Galerie (Munich)
July.2017 “GOTH II - Conception” Vanilla Gallery(Tokyo)
Feb.2015 “DROPS” H.P.FRANCE WINDOW GALLERY MARUNOUCHI(Tokyo)
Nov.2013 "Mujo-kan" Galerie Da-End (Paris) 


Awards
Moscow International Foto Awards 2014 Bronze in a Book - Fine Art for “BREATH”
International Photography Awards 2012 2nd place  in People (other) for "MOON”
PX3 PRIX DE LA PHOTOGRAPHIE PARIS 2010 2nd place in Fine art (nudes) for "BREATH"
Xto image award 2010 1st place in Body in Nature for “BREATH”
International Photography Awards 2009 2nd place  in Special (moving images) for "BREATH”
International Photography Awards 2009 1st place  in People (other) for "BREATH”
PX3 PRIX DE LA PHOTOGRAPHIE PARIS "WATER" Competition 2008 Honorable Mentions for "WAVE"&"BREATH"
International Photography Awards 2007 1st place   for "WAVE”


Artist’s statement
 
趣味であるスキューバダイビングの経験を通して水の持つ哲学的な側面を知り、作品の多くは水を象徴としている。
水は生命を育む一方で、命を奪う存在でもあり、その矛盾に魅了されている。
生と死は表と裏であり、生が終わると死が訪れる。
この世に生きる人間たちは誰一人例外なく死を迎え、そこから逃れることはできない。
医学が発展し、宗教家たちが死生観を語り、それぞれがいかに思いを馳せても、死とは何かという明確な答えにたどり着くことはない。人々は死を恐れ、そこから逃れようともがき続けている。
もがき続けながら人間は、生き続けるために様々なものを育てては摘み取って、死を切り刻んで食さないといけない。
ひたすらに育てては摘み取り、手の中に生と死を感じながら生きる以外には人間は存在することすらできない。
聖職者だろうが政治家だろうが、どんなにきれいなことを語っても、素晴らしいとされることを説いても、
それでも何かしらかの死を自分に取り込んで生きている。
キレイなことを語りたいという理想と、自分たちが生きるために結局何かの命を摘み取らないといけないという事実の一致しない矛盾が、実は人間の本質に迫れる真理なのである。
答えなどというものはなく、気が付いていたとしてもなにかできるものではない。
誰かに自分の疑問を押し付けることはさらに無駄なことであり、肉を調理しておいしく食することも、動物よりも植物の命の方がたやすく摘み取れるという感覚に傾倒するのもそれぞれの命において自分を落とし込むすべであり、どれが正しいなどということは決められないし、決めるべきものでもない。
作品の舞台に使う「水」は、そんな人間の生活においてさらに欠かせないものである一方で、
人間たちの生命をいとも簡単に奪ってしまうものでもある。被写体と一緒に水中で撮影をすることで、
客観的に観える他人の生死のはざまと、自分自身の生死のはざまが重なり合い、
人間が知り得ない「死」というものをほんの一瞬垣間見ることができる。
水中という非日常の中で、そのさらに生命維持の限界を追求して撮影した写真たちは、
苦しい表情をとらえたものや、安らかに微笑んでいるようなものまで幅広い。
命を守るために細心の注意を払わないといけないのはもちろんのこと、撮影の際にどうしても発生する気泡や、
限られた人間の動作性、反射する光や波の動きのすべてにおいて可能性を計算しなければならない。
細かくシミュレーションを行って撮影をしていても、現場で起きる不確定なモノに結果が左右されてしまうことも少なくない。
しかし、そこで発生する「偶然」すらも計算の中に入れ、作品を構成する一部となることで、未知の世界へ到達しようとする人間の強さや存在のはかない美しさを表すことができるのである。



Through the hobby of scuba diving, he has come to know the philosophical aspect of water.
 As he is fascinated by the contradiction between water as a life-giving and life-destroying substance, 
much of his works use water as a symbol.
Death comes to everyone no matter what, who, or when. No one can avoid the death coming.
Even though medical technique has been improved fascinatedly, religious leaders predict the after life, 
and many people talk about the death these days, we, human beings, 
cannot reach the real meaning of the death while we are alive
People fear the death and try hard not to die.
Human beings need to cut and chop these death of somethings to live. Religionists, politicians, or people preaching beautiful lives and future, all of them cannot live without taking something's life and the death.
People want to talk about only beautiful futures but at the same time, they need to take away the lives to live. 
This contradiction  is the reality and the truth of knowing the human itself.

There are no answers, and even if we were aware of them, we would not be able to do anything about them.

It is even more futile to impose one's doubts on someone else. Whether it is cooking meat and making it taste good, or leaning on the feeling that plant life is easier to pluck than animal life, each is a way of understanding oneself in life, and it cannot and should not be decided which is right.

Water, which he uses as the subject of his work, is even more indispensable in human life, but at the same time it can easily take away human life.
By filming underwater together with the subject, the gap between the life and death of another person and your own life and death overlap, giving you a fleeting glimpse of death, which is something we cannot know.

The photographs, taken in the extraordinary environment of underwater and in pursuit of its even more life-supporting limits, range from those that capture a distressed expression to those that seem to smile in peace. 
As well as having to take great care to save lives, the possibilities have to be calculated for all including even the air bubbles that inevitably occur during filming, the limited human mobility, the reflected light and the movement of the waves. Even when shooting after detailed simulation, the result is often affected by uncertain objects. However, even the 'coincidences' that occur there are included in the calculation and become part of the composition of the work, which can express the strength of man's attempt to reach the unknown and the transient beauty of existence.
Back to Top